Podcast: Lyden av Raise!
Episode 27: De mener faglig utvikling skaper lykke og er omsorg for deg selv, møt Carina Fisher og Elisabeth Candy!
I denne episoden møter vi to rivende dyktige damer med passion for faglig utvikling, Carina Fisher og Elisabeth Candy! Vi snakker om frisørglede, hvorfor faglig utvikling aldri har vært viktigere for at vi skal ligge foran kunden. Elisabeth sier læring skaper lykke og mestringsfølelse og Carina tar oss bak scenen i godteributikken av kurs som er i Raise Studio Academy. Vi snakker om hvordan digital opplæring har gjort at vi har kommet tettere på hverandre i selskapet og jo mer yrkesstolthet vi har for vårt eget fag, jo høyere vil kunden sette oss.
Episode 26: Markedsdirektøren avslører de viktigste kundetrendene fremover og hva du som frisør kan gjøre for å lykkes
I denne episoden møter vi en erfaren og entusiastisk markedsdirektør med passion for faget vårt, visjonen og mennesker, Cecilie Andersen! Hun avslører de viktigste endringene i kundene og markedsføring for bransjen og hva det egentlig betyr for oss. Cecilie sier vi må snakke med kunden om fag på en annen måte fremover og at salongene og den enkelte frisør har en helt annen rolle når det kommer til lokal markedsføring. Vi snakker om hvorfor det er så viktig med trygghet for kunden, å bli sett og hvorfor de har høyere krav enn noen gang. Cecilie forteller hvorfor hun er lidenskapelig opptatt av teamwork, det å være nysgjerrig og å lære av hverandre.
Episode 25: En prat med Årets Salong 2020 som troner på toppen med flest lojale kunder
I denne episoden møter vi en erfaren daglig leder og vinner av Årets Salong på Nikita Strømmen, Jasmin Smestad! Elin fra markedsavdelingen har slengt seg med, hun har jobbet med kundeklubber og lojalitet i mange år og det er hennes store passion. Vi snakker om hvordan kundene er i utvikling, hva driver lojalitet og hvorfor folk blir mer opptatt av å oppleve en merverdi der hvor de handler. Jasmin og Elin sier at Compliments er en unik mulighet til å skape et bånd med kundene. Vi får høre hvorfor Jasmin sier det har løftet det de gjør i salongen og Elin avslører hva som er planene med Compliments fremover.
Episode 24: De har blitt kåret til Årets regionsleder, møt Trine og Emma!
I denne episoden møter vi to rivende dyktige og prisvinnende regionsledere, Trine og Emma! Hva følte de når de vant og hvordan var reaksjonene i regionen? Vi snakker om det beste med å være regionsleder og vi får også høre hva er det verste. Emma og Trine forteller hva de beste salongene gjør som gjør dem best, og vi får høre hva de mener er viktigste fokus fremover for å lykkes!
Episode 23: Passion for at herrekundene skal føle seg like spesielle, møt Creative Educator Jasmine Roukachi!
I denne episoden møter vi en prisvinnende frisør med lang erfaring i Sverige, hun har tidligere blitt årets medarbeider og jobber i dag også som Creative Educator, møt Jasmine Roukachi! Hun har passion for herrefrisering og vi går i dybden på herrekundene. Hvordan jobber hun og hva ser hun på trendbildet for herrer videre i 2021? Jasmine snakker om viktigheten av en selvsikker innstilling som frisør og hvorfor hun mener at mottakelsen er spesielt viktig. Vi prater om hvordan få herrekundene til å føle seg like spesielle som damekundene, og hvorfor hun mener sjamponering og hårvasken setter preg på hvem du er som frisør.
Episode 22: Hair extentions byr på mange muligheter og gjør at vi kan bety enda mer for kundene. Møt Educators Nina og Marte!
I denne episoden tar vi en prat om hair extentions med to rivende dyktige educators med lang fartstid i frisørbransjen, Nina Broheim og Marte Constanse! Vi snakker om hva hair extentions egentlig betyr for kunder og frisører og vi avklarer også noen myter. Nina og Marte mener at historisk har extentions vært så komplisert at man har mistet kunden før man har fått kunden og vi snakker om hvorfor tape extentions har vært en revolusjon i bransjen. Nina og Marte deler hva de ser de beste frisørene gjør og hvorfor å lykkes med extentions handler veldig mye om å bestemme seg for det.
Episode 21: Hun leder en av våre største salonger og har satt seg et nytt mål under pandemien. Resultatet er flere faste kunder, møt Rebecca Gross!
I denne episoden møter vi en rivende dyktig daglig leder i en av våre største salonger som har sett nye muligheter under pandemien, Rebecca Gross! Hvordan jobber hun og hvorfor har det gitt henne flere faste kunder? Rebecca deler sine tanker om viktigheten av å stole på fagkunnskapen sin og kommunikasjon med kundene. Vi snakker også om hvorfor hun er opptatt av tid og effektivitet, hva som gir indre glede på jobb og vi får vite hva som er hemmeligheten bak at Team Ski har så godt arbeidsmiljø.
Episode 20: Et innblikk i stiftelsen A Hand To Children med Inger Ellen og Hilde
I denne episoden møter vi to av våre store inspirasjoner, selveste Inger Ellen og Hilde Sommerfeldt! De tar oss med på innsiden i stiftelsen vår A Hand To Children og Inger Ellen forteller om hvordan det hele startet for 27 år siden. Hilde er styremedlem i stiftelsen og vi får høre hva det betyr for henne at selskapet vårt har dette viktige engasjementet for barn. Vi får høre hva det betyr for Inger Ellen og hvorfor hun synes det er ekstra givende at dette er noe vi vi gjør sammen.
Episode 19: Passion for å jobbe med anatomiske forutsetninger og helhet: Møt Creative Educator Rikke Holtlien!
I denne episoden møter vi en erfaren og dyktig frisør, make up artist og Creative Educator, Rikke Holtlien! Hun har tatt et dypdykk i tema anatomiske forutsetninger og deler på sin kunnskap og nøkkelspørsmål til kundene for å skreddersy noe akkurat for dem. Rikke forteller også hvorfor hun er opptatt av å utfordre kundene sine, hvor mye vi vet om kunden før de setter seg i stolen og hun deler noen kundepsykologi hacks med oss. Vi snakker om hvorfor hun tenker frisører er sosiale stylister og hun kommer med en spennende nyhet du kan glede deg til etter påske!
Episode 18: Hvordan har pandemien påvirket oss i Sverige og hvilke lyspunkter ser vi?
Sverige har hatt åpent under hele pandemien, og i denne episoden møter vi lederen for alle salongene som tar oss med på innsiden om hvordan det har vært, Eric Holmen! Hva har vært de største utfordringene og hva ser han som er positivt som vi tar med oss videre? Eric sier vi har lært mye om oss selv i denne tiden, både personlig og som selskap og vi snakker om hva han tror blir viktig for å vinne kundene når pandemien er over. Han gikk til samme frisør i 10 år før han begynte hos oss og var nervøs for å bytte, hvordan tenkte han som kunde? Eric har lang erfaring fra motebransjen og vi snakker om hvordan vi er annerledes og hva som har overrasket han mest om vår fantastiske frisørbransje!
Episode 17: Hvordan er livet som frisør og make up artist på store TV og filmproduksjoner? Møt Vidar Svendsen!
I denne episoden møter vi tusenkunstneren Vidar Svendsen som brukte konfirmasjonspengene på å utdanne seg som negledesigner og gikk videre til å bli make up artist, frisør, maskør og parykkmaker! Vidar er kun 33 år, han er introvert og jobber i dag som fagsjef på store TV og filmproduksjoner. Hvordan har han fått til alt dette og hvordan er livet som fagmann behind the scenes? Han forteller om vendepunktet sitt og vi spør hvorfor han blir omtalt som The Diva Whisperer.
Episode 16: Møt Maskekunstner Trine Elden, et multitalent av de sjeldne!
I denne episoden møter vi en multikunstner i bransjen som har jobbet lenge med film, tv og teater, Trine Elden! Hun er hudpleier, make up artist, frisør og skapte et historisk øyeblikk som Norges første lærling som maskør. Hun har bodd i København, Hamburg og London og skrevet egen bok. Hvordan har hun fått til alt dette og hva er det som driver henne? Trine har også lang erfaring med personlighetstester og adferd, og vi snakker om hvordan ulike mennesker takler pandemien. I denne episoden har Marte Constanse også slengt seg med da hun er veldig fascinert av dagens gjest!
Episode 15: Har fokus på frisørservice fordi jeg vil det beste for mine kunder
I denne episoden møter vi en erfaren frisør som ofte troner på topplistene på konkurranser, Siri Asbjørnsen! Hun synes produktanbefalinger er en viktig del av faget som frisør og hennes motivasjon er at hun vil det beste for sine kunder. Hvordan jobber hun og hva gjør hun når hun vet at kunden vil si nei? Siri ligger på imponerende 81% andel Eleni & Chris i frisørservice så langt i år og mener at å prøve produkter selv er noe av det viktigste man gjør. Vi prater også om at hun er kjent for å si hei og smile til ukjente mennesker som ofte ender opp i frisørstolen hos henne.
Episode 14: Å få fram sin naturlige tekstur i håret er en personlig reise i livet for mange kunder
I denne episoden møter vi en dyktig, erfaren frisør og daglig leder med passion for teksturert hår, Zewdi Haile! Er det mest riktig å si afro eller teksturert hår? Hva er det kundene og frisørene er mest usikre på? Zewdi tar oss igjennom viktigste tips på klipp, farge og styling. Hun forteller også om sin egen hårreise og hvor viktig rolle frisøren kan være med å spille i livet til kunder med teksturert hår.
Episode 13: Årets viktigste trender og spennende nyheter: Møt Karen Alice Bessesen!
I denne episoden møter vi en rivende dyktig make up artist og frisør med lang fartstid i salong, på frisørskolen og i Creative Team, Karen Alice Bessesen! Vi snakker om hvilke av trendene hun tror vil slå best an denne sesongen og hvorfor. Hvordan jobber hun og hvordan tenker hun? Karen avslører også den viktigste make up trenden som kommer og lanserer to veldig spennende nyheter vi kan glede oss mye til: Creative Educator og Live Stream med Trend Talks!
Episode 12: Fest setebeltet! It`s all about YOU!
Endelig kan vi se, høre og oppleve Inger Ellen direkte på skjermen! Dagens episode gir deg en smakebit på hva du kan forvente. I kurset som straks er tilgjengelig for deg, vil du få høre hennes personlige historie om hva som gjorde at hun gikk fra å være alenemor på 15 år til å grunnlegge historiens største hair & beauty eventyr som du er en del av! Bli inspirert, begeistret og lær hvordan du kan nå dine mål!
Episode 11: Sosiale media gir oss mulighet til å skape et unikt bånd til kundene!
Er du usikker på sosiale media eller vil bli enda bedre? Da er denne episoden for deg! Vi møter to sosiale media proffer, Stine fra marked og Andrea fra byrået Ingager i Sverige. De sier de får akutt behov til å gå til frisøren når de blir inspirert i sosiale media og at sosiale media er en unik mulighet til å være frisøren i lomma på kunden hele året. Hvilke tema er folk egentlig opptatt av, hva gir mest engasjement? Vi snakker om de viktigste tips for å bygge opp en sterk salongprofil eller frisørprofil på Instagram. La deg inspirere av ny innsikt!
Episode 10: Norgesmester, fargespesialist og sosiale media ekspert: møt Laila Pettersen!
I denne episoden møter vi en stor inspirasjonskilde for mange – Laila Pettersen, en faglig spydspiss og prisvinnende frisør med lang erfaring i bransjen som i dag jobber med sosiale media i Wella. Endelig er hun med på lyd og vi går i dybden på to tema Laila brenner for: farge og sosiale media. Laila er raus og gir oss tilgang til de siste fargetrendene fra Wella før alle andre! Og ikke nok med det, Laila deler også sine beste tricks på hvordan lykkes i sosiale media. Tune in og la deg inspirere!
Episode 9: Trendrapport: hva blir hårtrendene i 2021?
I denne episoden får vi en rykende fersk trendrapport fra Sanya, vår dyktige og prisvinnende frisør med lang fartstid i Creative Team. Sanya har mye erfaring med å jobbe med trender, og hun tar oss igjennom de viktigste trendene på klipp og farge i 2021. Sanya deler også mange flotte tips på hvem man kan følge for å holde seg oppdatert på trender hver dag.
Episode 8: Passion for frisørfaget, fastkunder og at alle har det bra
I denne episoden møter vi herlige Jennie fra Sverige, hun har vært frisør i snart 20 år og leder i dag en av Sveriges største salonger. Hennes salong har høy faglig standard og hun mener å følge konseptet “is the key to everything”. Hvordan jobber salongen og hvordan tenker hun? Jennie har selv nesten 100% fargekunder og hun mener at å ha mange fargekunder er et valg man tar. Vi snakker også om hvordan Covid-19 har vært i Sverige. Jennie mener pandemien gjør at vi får en dypere relasjon med fastkundene våre og at det aldri har vært viktigere å lytte til kunden.
Episode 7: Gøy å bygge fastkunder! Mitt mission er at hver kunde skal bli min faste kunde!
I denne episoden møter vi Aicha, en dyktig og kreativ frisør med passion for faget som har lang erfaring i salong og som medlem av Creative Team. Hun har igjennom sin karriere så langt jobbet på mange ulike salonger, har mye erfaring med å bygge ny fastkundekrets og synes det er skikkelig gøy! Hennes mission er at hver kunde skal bli hennes faste kunde. Hvordan tenker hun og hvordan jobber hun? Hun mener at kreativitet handler om problemløsning og vi snakker om hvordan hun bruker Pinterest på en supersmart måte i konsultasjonen.
Episode 6: Prat med konsernsjefen om bransjen vi elsker og planene for 2021
I denne episoden blir vi enda bedre kjent med Konsernsjefen i Raise Gruppen, Glenn Veiby. Han fylte nettopp 50, går i Converse sko og startet midt i en pandemi. Hva tenker han om frisørbransjen og selskapet vårt? Hvorfor er han så opptatt av fag? Vi nærmer oss et nytt år og vi snakker om planene for 2021. Hva blir fokuset fremover?
Episode 5: Identitetsskaper Elisabeth Candy som er RÅ på å se hele kunden!
I denne episoden skulle vi møte en frisør som jobber aktivt med identitet og personlig stil med kundene. Og det ble så mye mye mer! Her møter du Elisabeth Candy, tidligere radiostjerne, en erfaren frisør og daglig leder med masse faste kunder. Hun er utrolig opptatt av å se HELE kunden og viktigheten frisører har i livet til mennesker. Spesielt i perioder hvor kunden ikke har det så bra med seg selv. Elisabeth er rå på å skape gode relasjoner med kundene på jakten etter å hjelpe dem med å få frem sin identitet. Hvordan tenker hun? Og hvordan jobber hun?
Episode 4: Identity business med Inger Ellen
I denne episoden møter vi “sjefen sjøl” og vi tar en prat om hår og identitet. Hvorfor sier hun at hun er i identitetsbransjen og ikke i frisørbransjen? Hvorfor synes hun det er så viktig å se hele kunden? Hun forteller at nyere statistikk om førsteinntrykk viser at det nå tar kun 2 sekunder før noen har dannet seg et bilde av hvem man er.
Episode 3: Å skape oppturer
I denne episoden snakker vi med en entusiastisk nordlending med veldig mye humor som byr på seg selv: Marius Enoksen! Marius har mange års erfaring som frisør og daglig leder og har i løpet av coronatiden også blitt radiostjerne. Han sier vi ikke må være redd for å snakke om oppturer og nedturer, eller ups and downs som han kaller det. Hvorfor er han så opptatt av dette og mener det er viktig for å skape et godt arbeidsmiljø på salongen?
Episode 2: Fagprat med dronninga av faglig standard
I denne episoden snakker vi om det vi alle elsker: faget vårt! Og vi møter dronninga som topper faglig standard: Sara Witedal. Hun var tidlig opptatt av faget og deltok på konkurransefrisering allerede når hun gikk på frisørskolen. I dag leder hun to salonger, har skyhøy faglig standard og hør på dette: over 9 av 10 av kundene hennes er fargekunder. Hvordan ser hun på faget og hvordan jobber hun? Hvorfor er hun så uredd og får det til å virke lett å hoppe inn i ukjente situasjoner?
Episode 1: Hva har pandemien gjort med frisørbransjen?
Velkommen til første episode av vår interne podcast! Og i denne episoden møter vi dama som først kom med ideen om podcast: Marte Constanse Knudsen. Hvorfor podcast egentlig og hvorfor er hun hekta på det? Og hva skal vi snakke om i vår interne podcast fremover?
Vi befinner oss også midt i en pandemi. Vi diskuterer hva har den egentlig gjort med frisørbransjen og kundene? Hva er det vi ser så langt?
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.